onsdag 9 januari 2013

Kurering pågår. Igen.


 
Så förkylda som både jag och maken har vart sen i höstas har vi typ aldrig varit. Och det var ju i höstas vi började träna regelbundet igen. Funderar, och har diskuterat med kloka kollegor, om att jag kanske behöver någon typ av tillskott av vitaminer och mineraler.

Har plöjt igenom sida efter sida ikväll på nätet för att läsa på om vad som kan saknas. En sak jag kommit fram till är att jag i alla fall tänker fylla på med zink. Bla a så läste jag att zink bidrar till ett normalt fungerande immunförsvar samt är viktigt för en normal ämnesomsättning. Brist kan leda till t ex håravfall vilket jag har haft problem med hela hösten, dessutom påverkar det allergier vilket jag har brottats med halva livet.

Så nu ska det inhandlas zink. Och D-vitamin.

Någon som har några andra tips, så shoot!

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Nä,jag kan inget om sånt. Men jag har förstått att många som börjar träna väldigt regelbundet också till en början blir förkylda. Vad det beror på kan jag inte säga, men jag tror att kroppen frigör en massa skräp. Och på något sätt måste det ut. Zink tror jag att vi alla borde äta lite mer av. Generellt.

Ting sa...

Zink?
Jag tror att jag kanske ska till Apoteket imorgon.
Och D-vitamin.