söndag 20 januari 2013

Redo för comeback



Igår tog jag sista penicillinet så idag ska jag träna. Äntligen.
Alltså hjärnan tänker "äntligen" och kroppen tänker mer att "den där soffan ser skön ut och visst vore det gott med lite mera godis?".

Nu ska jag försöka hålla min träningsplaneringen som jag gjorde vid nyår då vårterminens schema släpptes.

måndag: bodyattack
tisdag: vila
onsdag: bodypump
torsdag: bodycombat
fredag: vila
lördag: bodycombat
söndag: bodypump




Och för att vi nu ska få till våra träningar alla fyra, ja barnens går ju först förstås den får vi två vuxna planera våra utefter det, så krävs det just - planering.

Så därför hade jag en porterstek klar idag redan kl 12. Så jag och familjens fotbollslöfte hinner äta innan våra träningar, eller så finns det iaf mat klar för att ätas direkt efter och ingen behöver dö hungersdöden för att maten måste lagas.




3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Det var sannerligen ett väldigt bra ordspråk! Planering är À och O. Tyvärr är jag himla dålig på det.

The Queen of fucking Everything sa...

Herregud, vi skrattade så vi tjöt åt dina fiskjämförelser!! Vi har två pirayor här hemma... det kan behöver en mildsint guppy för att väga upp:-) Tack och kram!

Nica sa...

Så härligt att läsa - din energi känns genom orden! Jag längtar till min egen träningsyra! Heja, heja dig!