måndag 20 maj 2013

Avfärgad och nyfärgad

För varje gång behovet av att färga utväxten så har det bara känts jobbigare och jobbigare. Och då har jag ju gjort det en gång i månaden under flera års tid.


Men nu slipper jag, för idag var jag hos min frissa och avfärgade det svarta. Nu ska jag ha mer naturligt råttfärgat typ. Avfärgningen tog förvånansvärt bra med tanke på all svart färg, fortfarande lite röda toner i pga pigmenten. Nu ska håret få vila några veckor efter 1,5 timmes blekning idag, sen ska jag tillbaka och få det lite, lite ljusare till. Sen är jag nöjd.



Fast jag är enormt nöjd med dagens resultat också, även om jag inte ser så jäkla glad ut på bilden. Tack bästa Karro hos Amino!



1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt!

Jag gjorde samma resa för några år sedan fast tvärtom. Från blekt till min egen bruna färg. Rätt skönt.