söndag 23 juni 2013

Midsommarhelgen

Firandet i fredags gick bra. Var med och klädde stången, sillunch på gården med grannarna innan vi åkte tillbaka till festplatsen. Allt flöt på bra och vädret hade vi med oss. När allt var hoppackat åkte vi till en av de finska svägerskorna. Där åt vi god mat och hade midsommarlekar (som min man vann). En mycket trevlig kväll.

Trots att jag bara drack cola och vatten hela midsommarafton vaknade jag och var alldeles seg på midsommardagen. Tillbringade dagen hemma hos oss ihop med min syster och hennes dotter som äntligen är på besök i Sverige 5 veckor under sitt sommarlov. När grillen tändes dök även mina föräldrar upp.

Så midsommaren har verkligen vart en gettogethermedfamiljenhelg.

Idag har jag bara segat. Sov länge. Slöat i soffan. Siste tiden har vart full snurr hela tiden, både på jobbet och på fritiden.
Men såna dagar som idag gör mig kluven. Vill slöa samtidigt som jag vill ta vara på tiden och t ex träna.
Men två gympass och ett löppass fick räcka för den här veckan.






1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är likadan. Vill gärna slöa lite när man väl kan men blir så rastlös och vill bara ut! Men med tre pass på en vecka så tycker jag du kan vara nöjd!
Kram